Vsi, ki ste pri svojem poslovanju zavezani k predpisom Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP) ste gotovo seznanjeni tudi z novo Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o upravnem poslovanju (v nadaljevanju UUP), objavljeno v Ur.l. št. 68, dne, 13.5.2022. Uredba stopi v veljavo 15. dan po uveljavitvi.
Sprememba UUP razrešuje številne nejasnosti v zvezi z elektronskim podpisovanjem dokumentov, pripravljenih s pomočjo informacijskega sistema. Dodatno k urejanju tega področja prispeva tudi Zakon o debirokratizaciji.
Opušča se faksimile podpisa kot samostojna oblika elektronskega podpisa dokumentov, kreiranih in podpisanih v DMS. Po novem bo tudi na dokumentu, podpisanem s faksimili, t.i. »ploščica epodpisa«, ki bo vsebovala navedbe, ki jih zahteva 5. točka 63. a člena UUP, ki se bo tudi izpisala na fizični kopiji elektronskega dokumenta.
V ODOSu smo omogočili samodejno izdelavo Potrdil o skladnosti kopij dokumentov iz ODOSa, (tudi žigosanih z elektronskim žigom organa) oziroma samodejno izdelavo Poduka prejemniku, da lahko zahteva Potrdilo o skladnosti kopije z izvirnikom (členi UUP od 65. dalje).
Ustrezno kreirane fizične kopije elektronskih dokumentov, ki jih boste pripravljali in podpisali v ODOSu, se bodo ustrezno, skladno z določili prenovljene UUP, evidentirale kot priloga izvirnega dokumenta v zadevi in jih boste lahko poslali preko izhodne pošte iz sistema ODOS, s čemer bo zagotovljeno ustrezno evidentiranje dokumentov ter sledljivost dela z njimi.
Da boste pripravljeni na delo skladno s prenovljeno UUP, vas želimo usmeriti na ureditev elektronskega žiga organa, ki bo potreben za izdajo Potrdil o skladnosti elektronske kopije dokumenta v fizični obliki, kot navaja novi členi 65.a UUP. O pridobitvi elektronskega žiga si preberite tukaj.
Po ureditvi e-žiga obvestite našo Službo za podporo na mail podpora@pia.si, da uredijo potrebne nastavitve v ODOSu.